23 Ekim 2012 Salı

Evim Sensin Mi - A Moment To Remember Mı

Evim Sensin Mi - A Moment To Remmember Mı



Evim Sensin Fragman;




 A Moment To Remember Fragman;
 

Özcan denizin ilk filmi 'Ya Sonra' yı beğenmişti çok da değil ama gideri vardı.
Evim sensin filminin fragmanını görünce öyle Fahriye Evcen türkü falan söylemiş benim gözler fal taşı gibi açıldı ooo kesinlikle izlmem lazım.Arkadaşlada sözleştik 2 kasımda vizyonda birde pazartesi-perşembe sinema öğrenci promosyonu var iyi gideriz dedik.
Sonra baktım ki A moment To Remember filminden çalıntı sözleri çıktı.Herkeste beğenmiş o filmi bende bu kadar izlenen filmden çalıntı olmaz ama esinlenme vardır dedim.
Neyse önce A Moment izleyim dedim.Güzel filmdi biraz yavaş son kısa bildiğimiz kore filmi işte.
Ya bildiğiniz bayağı A moment to rememberin türk versiyonunu çekmiş Özcan Deniz işte
A moment to remember 'daki başroldeki erkek oyuncu inşaat sektöründe kız giyim aynısı ya Özcan denizde aynısı yapmış acayip şaşırdım.Bu yazıyıda o şaşkınlıkla yazıyorum az önce tüm bunlara şahit oldum.
İşte kore filminde kız oğlana aşık oluyo oğlan diyo ki - 'Bu sojuyu içersen seninle sevgili olucaz içmezsen sonunsuza dek iki yabancı'
Bizim versiyonda tamamen aynı sözler aynı seyyardan yemek yeniyor tek bir farkla ama bizim kız Rakı içiyo abi.... hemde aynı şekilde ağzından aka aka
İşte orada eski sevgili mevzusu var alhzeimr falan tamamıyle aynı.
Başroldeki adamın annesinin sorumsuz ve ahlaksız olması.
Yaa abi arabaları bile aynı yok birşey.
Babaların despot oluşu kızın arkadaşlarıyle oğlanı tavlamaya gitmesi
Yalnız tüm bunları fragmandan izledim düşünün yani.Belki sonu farklıdır :)
Ben çalıntı olduğunu düşünmüyorum sadece Türk versiyonun yapmış Özcan abimiz soju ya karşı rakı 
Özcan Deniz herhangi bir açıklama yapmamış.Filmin vizyona girdiği zaman yapacakmış gibi dedikodular var.
Benden tavsiye Evim Sensin'i izlemeyi düşünenler Önce A Moment To Remember'ı izlesinler
Karar Sizin.

7 yorum:

  1. ben de haberi ilk duyduğumda çok şaşırmış hatta kendi facebook sayfam da da duyurmuştum. ama sonradan öğrendim ki film iiçin A moment to remember yapımcılarına telif hakkı için para ödeyip filmin birebir aynısını çekmiş Özcan Deniz. Gen de önceden yapılmış bir film yerine o kadar paraya ve emeğe daha özgün bir film çekilebilirdi diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle katılıyorum bende diyorum bu kadar fazla araklama olmaz.Yinede keşke dediğin gibi masraf oluyorsa orjinal şeylere olsa.Sonuçda yapılmş şeyi tekrar yapmak mantıklı gelmiyor bana.Yinede iyi gişe yapıcak gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
  3. gişe yapar muhakkak ama insanlar başka bir filmin aynısı olduğunu öğrenince o kadar emek boş gibi görülecek. Özcan Deniz bu şekilde aslında kendi emeğini baltalamış oldu. Türkiye'de bir çok senarist varken ve son 15 senedir çok güzel özgün yapımlar olurken bu kadar birebir aynı bir film bana hiç de cazip gelmiyor. bir de iki filmin de traillerine bakınca açıkçası bana A moment remember daha cazip geliyor. Belki de daha önce izlediğim için ,. Ama Kore yapımı olan film daha inandırıcı ve daha çok insanın kalbine dokunur cinstendi. Hala etkisindeyim yani. Yazı için teşekkürler tekrardan.

    YanıtlaSil
  4. Bende teşekkür ederim değer bulup yorum yaptığın için.
    Mahsun kırmızıgül güzel şeyler yaptı son zamanda keşke o da meslektaşı gibi orjinal olabilseydi.
    Şöyle bi durum birde başta yalanlamıştı benim eserim demişti daha sonra alıntı olduğu falan söylendi.Yine gidenler beğenmiş ama a moment to rememberi izleyenler beğenmemiş :) :)

    YanıtlaSil
  5. her şeyin orjinali daha güzel elbette ama bu film Türk kültürüne biraz uyarlanmış en azından bizim deyimlerimiz falan kullanıldığı için Türk izleicilerinin o kadar da gözüne batmayacak bence çalıntıda olsa izleyip seveceklerdir. ne de olsa aşk filmi bize farketmez ağlamaya yer arıyoruz zaten..

    YanıtlaSil
  6. artık o kadarınıda yapsın artık onlarında deyimleri kullamazdı.Ben filmin uyarlanmasına karşı değilim.Ama tıpa tıp aynı olmalıydı konu aynı olsaydı ama içeriği daha özgün olabilirdi.Genelde filmin orjinalini izleyenler Evim Sensini beğenmemişler orjinalinide izlemeyenlerin gözüne batan birşey olmadığı için beğenmişler.Seninde dediğin gibi milletce ağlayacak şey arıyoruz zaten.

    YanıtlaSil
  7. İzlemedim ben bu filmi merak ettim bi izleyim :D :D orjinalini

    YanıtlaSil