29 Ağustos 2012 Çarşamba

Bir Psikoloğun Anıları -Can Hikmet Değirmenci



Bir Psikoloğun Anıları (Pembe Papuçlar) Can Hikmet Değirmenci
'Pencereye doğru yürüdüm ve dışarı baktım.
Biraz önce dinen yağmur yeniden başlamış.
"Eylül yağmurları" diye yüksek sesle mırıldandım.
Bir kaç saniye denizin dalgalarını kamçılayan yağmur damlalarını izledikten sonra pencerenin önünden ayrılarak karşısındaki koltuğa oyurdum.
Bacak bacak üstüne attım.
Amacım büyülü bir trans oluşturarak psikianaliz öncesi dikkatini çekmek ve psikolojik sorunlarının sisli dünyasından koparıp başka dünyaların varlığını hissettirmek...'






Daha önce bu yazar ile tanışmamıştım.Gittiğim avmde kitabı indirime girmiş bende tanışmak istedim ve aldım.Kitabın ismi başlıktada bahsettiğim gibi Bir Psikoloğun anıları yada diğer adıyla Pembe Papuç bu isim daha çok kitabın içindeki gizemli bir başlık olarak gördüm ben.Birinci ismi çok anlaşılır ve dikkat çekici kitabı okumayan kişileri davet için ama Pembe papuç sade ve sadece kitabı okuduğunuzda anlayabileceğiniz bir isim.


Ben çok sıkılgan biriydim bir işe uzun süre odaklanamam bir çok yarım bıraktığım kitap olmıtur baştan 10sayfa okumuşum kitaplığa attığım kitaplar oldu.


Ama bu kitabı çok keyif ile okudum belki de başka insanların özellerinin merak ettiğimizden dolayı olabilir ya da insanlar psikoloğa neden gider ne konuşur nedir bu insanları derdi de olabilir sebebi.Ama kitap da sadece hastaların hayatını ele almamış psikolog kendi hayatıından da oldukça fazla bahsetmiş işte arkadaşlarıyla haftasonu yemekleri kızını üst kat komşunu ve gittiği seminerlerle ilgili notlar bile vermiş tabi sıkıldığım yerler oldu özellikle seminer notlarının kısmı ama bu kitabı sırf kısa bir bölüm sıkıldım diye bırakmam hatta bir sefer daha okuyamayı düşünüyorum.


Kitapdaki karakterler o kadar güzel anlatılmış Eylül karakterini gerçekten çok merak etmiştim hatta bazen resmini bile çizmeye çalışmışımdır(hayal gücüm oldukça güçlüdür :D )


Bu arada unutmadan abim ve bir ardakaşıma verdim kitabı onlarda çok beğendi ve onlarda en az benim kadar sıkılgan insanlardır ama onlarda onay verdi kesinlikle okunabilir bir kitap.


Aslında biraz kişisel gelişime bile yararı oluyor. Sakın kitap arkasındaki yazıyı önemseyipde bırakmayın kitabı keza ben kitabı aldıktan sonra okudum tereddüt bile yaşamıştım okumak konusunda


Yazarın başka kitaplarınıda aldım ama bu kitap kadar iyi değildi

Açıkcası bir kitabı nasıl anlatılır bilmem ama anlatmaya çalıştım yinede

2 yorum:

  1. Bu kitabı gerçekten çok beğendim,psikolog olma yoluna girmemin en büyük etkenlerinden biri olmuştur :)

    YanıtlaSil
  2. Benimde pskioloji kitaplarına karşı önyargımı kıran hatta pskiloji türü kitapları favorim yapan kitapdı.

    YanıtlaSil