12 Eylül 2013 Perşembe

Tatil Kitapları / 2

Bu yaz yine kendimi kitaba verdim uzun misafir furyasından sonra kendimi dinlendirmenin en güzeli buydu sanırım.Benim için kitap okumanın hali vakti yeri yoktur.Sanırım her yerde rahatlıkla kitap okurum düğün salonu bile dahil.Nasıl kendimi kaptırıyorsam artık hiçbir ses duymam bile sadece kitaba odaklanırım.Bu yüzden azar işittiğim çok olmuştur bir çok kez seslere cevap vermeyince annemden 37numaralı terliği yemişimdir neysem efenim geçelim kitaba şimdilik iki adet yazacağım ilk olarak beğendiğim normal pek bir ekşinnn olmayan kitabı sizlere sunacağım.

Gökkuşağını yakalamak



Gökkuşağını Yakalamak
Yazar
Kathleen Long
Çevirmen
Buse Barış
Yayınevi
Arkadya Yayınları

kitap arkası yazısı.
Gökkuşağını Yakalamak

Siz kendi gölgenizin esiri olmuşken, başkasının hayatını nasıl aydınlatabilirsiniz?

Bir zamanlar tek derdinin fazla kiloları olduğunu düşünen Bernadette Murphy, hayatın, yediği çikolata kadar tatlı olmadığını acı bir şekilde anlamıştır. Babasının ani kaybıyla kendini adeta bir boşlukta bulurken, kocasının onu terk edişiyle içten içe savaşmaktadır. En yakın arkadaşının bir bebek beklediği gerçeği ise onu adeta karanlığa sürüklemektedir.

Aslında acıya ve kalp ağrısına hiç de yabancı olmayan Bernadette, babasının ona bıraktığı şifreli cümlelerden oluşan bir defterle kendine bir yol bulmaya çalışacaktır. Çözmeye çalıştığı her şifreli cümle, yeni bir umut kapısıdır onun için. Ya bu umut kapısını aralarken gökkuşağının peşinden gidecektir ya da kendi gölgesine hapsolacaktır...

Gökkuşağını Yakalamak, kabullenişi ve hayat sağanağında nasıl ilerleyeceğimizi trajikomik bir dille anlatan etkileyici bir roman…

"Kabullenişin ne demek olduğunu en iyi şekilde anlatan bu roman, kendi gökkuşağımızı bulmanın tek yolu olan hayat sağanağında nasıl yol almamız gerektiğini gösteriyor."
<İ>A Novel Review

"Ender kitaplar daha ilk sayfadan okuyucusunun başını döndürür. Gökkuşağını Yakalamak, işte onlardan biri."
Novel Escapes



İçerisinde çok sayıda özlü sözü barındıran bir kitap.Çok fazla bir aksiyon aşk ne biliyim işte ayrılık falan yok çoğumuzun belkide bir dönem yaşadığı şeylerin toplamı gibi bu kitap.Ama akıcılığıyla kitap seni kucaklıyor.Çok fazla bir beklentiniz olmasın sıkıldığım yerlerde oldu ama akışına bıraktık :).
Bernadette Murphy önce minik bebeğini kaybetmiş, sonra kocasından okkalı bir darbe yemiş ve daha sonra babasını, işini kaybetmiş bir ablam depresyona girmesinde kim girsin modunda 41 yaşındaki ablamız.
Babasının ölümü ardında bir bulmaca bırakır ve bu bulmacaların Bernadette çözmesini ister aslında bu bir yol gösterişti bir babanın öldükten sonra kızı için yapabileceği son şeydi belki de. Bernadette bunları çözmeye ve hayatını şekillendirmeye çalışır işten ayrılır, saçlarını kestirir, seksi çizmeler giymek gibi.
Ve komşusu bay 36 numara kitap boyunca en ilgimi çeken kısımdı hemen o bölümler gelsin istiyordum diyalogları çok güzeldi.
Bernadette'nın iç seslerine bayıldım biraz ben Gülse Birsel'e benzettim o espirilerini vs. çok benzettim işte :) Cidden akıl hocalığı yapabilecek bir kitap genel olarak aşırı derecede güzel olmasada okunası bir kitap.
Eksi yönü tam anlamıyla bir neticeye bağlanmıyor kitap seri kitabı gibi olmuş biraz.Çok aşırı bir beklendiniz olmasın kitaptan zaman geçirmek için gülmek için ağlamak için okunabilecek bir kitap.Kızıyla olan kısımları çok duygusaldı beğendim o kısımları.Birkaç beğendiğim sözü sizle paylaşmak istedim ama vazgeçtim kitap taaaa odamda kitaplıkta üşendim :)


1 yorum: