31 Ağustos 2013 Cumartesi

Tatil kitapları /1

Kitabımız orjinal adı 'Finny' ama bizim iş güzar yayın evlerinin 'Bir Rüyaydı Seninle Aşk' Diye değiştirdikleri kitap.Dikkat dikkat bir ergen ve aşkını anlatan bir kitap bu kitabı pek sevemedim yazarın ilk kitabıymış sanırım biiraz daha pişmesi lazım.Kitabı sevmemi sağlayan pek birşey yoktu sadece okumak için okudum bitsin bu işkence yeter diye okudum.Kitapdaki bölümler bana Ayşegül serisini hatırlattı hani vardı ya 'Ayşegül Tatilde' 'Ayşegül ve Minik Sıpa' vs. bu kitap da öyleydi bölüm isimleri çok fenaydı birkaçını yazayım, 'Finny'in İnanılmaz Oda Arkadaşı', 'Judith Bir Parti Veriyor' 'Yumurta ve Fransız Usulü Tost Yerken Gerilim Çıkmasına Ramak Kala' başlıklardan bazıları resmen kitapdan soğutuyor.Bunun yanında yazım hataları ve imla kurallarınına neredeyse hiç uyulmamış ve anlam kargaşası yaratılmış çeviride pek iyi olduğu söylenmek imkansız.Yayın evine yazı yazmak istedim daha berbat olamazdı sağolun diye ama web sitesini bulamadım.Kapak bu kapak ne böyle hiçbir anlamı olmayan bir kitap.Orjinal kitap kapağı çok daha güzel kitabın içinde geçen tüylerden alınmış ama bu kapak pekte yerinde olmamış açıkcası.Neyse kitaba geçelim.
 Birde bi bakıyorsunuz 4 sene geçmiş sonra pat bir 10 sene sonra 4 sene daha geçmiş anlamıyorsunuz nasıl geçti zaman cümlelerde akıp geçiyo cidden.Ben kitapdan büyük buluşma bekledim 14 sene falan ya ama bir bölümde geçti 14 sene anlamadım ben bu işten birşey ya. :SS



Bir Rüyaydı Seninle Aşk
Yazar
Justin Kramon
Çevirmen
Esra Gül
Yayınevi
Sonsuz Kitap

kitap arkası yazısı.
 'Bir Rüyaydı Seninle Aşk

Aşk dediğin yakıp kavurmalı, sonra küllerinden yeniden doğmalı...

Hiç durmadan, yorulmadan sürmeli...

O hayatının aşkıydı… Yıllar geçse, şehirler değişse, anılar unutulmaya yüz tutsa da o hayatının aşkıydı...

Çocukluğunu geçirdiği adam on dört yıl sonra karşısına çıktığında tekrar çocuk olmuş, kalbi kanatlanıp gökyüzüne yükselmişti...

O gerçekti... Rüyalarında gördüğü, umutsuzca peşinden koştuğu kadın seneler sonra karşısındaydı. Hayali gerçek yapmak için elindeki son fırsatı iyi değerlendirmeli, boynu bükük aşkın küllerinden bir alev yaratmalıydı...'


Tabi ki de Bence;

Finny 14 yaşında bir genç kız ailesiyla olan tartışması sonucu vurup başını gider ve yolda büyük aşkı Earl ile tanışır ve gizli gizli buluşmaya daha sonra ise, Earl'ün babasından piyano dersi alarak daha da yakınlaşırlar.Daha sonra olayı ispiyonlayan abisi yüzünden yatılı okula postalanır Finny orada da mektuplaşmaya devam ederler.Araya mesafeler girse dahi onlar birbirlerini bırakmaz ama daha sonra dan ayrılırlar daha sonra barışırlar daha sonra tekrar ayrılıp tam 14 sene sonra görüşürler artık herşey çok farklıydı ama birbirlerine karşı masum aşkları devam ediyordu belkide... Kitapdaki Finny'in hazır cevaplılığı komik cevapları ve babasının alıntıları güzeldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder